یادداشت‌های یک طلبه گمنام

نوشته‌هایی درباره آن چه که هدف از خلقت ماست

یادداشت‌های یک طلبه گمنام

نوشته‌هایی درباره آن چه که هدف از خلقت ماست

حجربن عدی رامی شناسی؟؟

دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ب.ظ

خاطره حجت السلام قراءتی

🌷«شناخت حجر بن عدی...» 🌷

🌸 در سوریه، حدود ده بیست کیلومتری شام قبر حجر بن عدی است. با بچه‌‌‌ها در ماشین نشستیم که سر قبر حجر بن عدی برویم، بچه‌ی من از من پرسید: بابا! گفتم: بله! گفت اینکه سر قبرش می‌رویم کیست؟ گفتم از اصحاب علی است... گفت تاریخش را برای من بگو! بلد نبودم...

سر قبرش سلامی کردیم و فاتحه‌‌ای خواندیم. آنجا یک قفسـﺔ کتاب بود. دیدم ده دوازده جلد کتاب، تقریبا هر جلدی هفتصد هشتصد صفحه، به نام‌ «واعلموا انی فاطمه» آنجا بود. دست بردم یکی از این کتاب‌ها را برداشتم و مثل استخاره لای کتاب را باز کردم. سطری باز شد که راجع به حجر بن عدی بود. نوشته بود:

به او گفتند از علی بن ابی طالب(علیه‌السلام) تبری پیدا کن... «قال» گفت: «اقطعوا رأسی» گردنم را قطع کنید «فولله لا أتبرا من علی بن ابی طالب» والله قسم، دست از امام علی بر نمی‌دارم. خیلی لذت بردم... یعنی فهمیدم که این پیام از خود این شهید است که تو اگر معرفت نداری و نمی‌توانی معرفت را به نسل آینده منتقل کنی تاریخ بخوان...

  • طلبه گمنام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی